Thursday, February 17, 2011

PINGGAN MANGKUK LAMA


Yup, I am starting a new hobby of collecting Pinggan Mangkuk Lama (bukan surat khabar lama tau!) ... as my BIL sis prefer the short cut of PML. I discover this new hobby a few months back. Little that I know that it's going to be an expensive hobby. However, I've started and I'm glad to do it as it rekindles the memories of my late parents. When we were young, we used the Pinggan Mangkuk yang really kaca and berat. So, here I am, reintroduce it to our household. All this while, I prefer melamine but since the health issue that melamine has, slowly but slowly, we are changing to kaca.

7 comments:

  1. salam ziarah dan salam perkenalan...
    WELCOME TO THE GROUP...Semakin ramai semakin meriah...
    ni kak Azzah8...nama akak dikalangan bloggers PML...nnt jenguklah blog akak...
    cantik tu...dah start bunga sakura...tahniah....

    ReplyDelete
  2. Salam ziarah.. dari FB daku melompat ke sini.. jom singgah di. http://jemariasmara.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. salam ziarah k.reen...welcome to the group hehe..ada masa singgah n pollow cikgu ct yer..;) tata...

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas sokongan. semalam pg cari juga, dapat lah jugak tangkapan. tapi belum sempat upload. tunggu.....

    ReplyDelete
  5. blh lompat cini..jom lah lwt gua nekdara pulak..i folow u

    ReplyDelete
  6. hi reen...td de tanya piring kekwa di blog aj..sizenye 7".

    ReplyDelete